به گزارش قدس آنلاین، خلیلالله کاظمی در ارتباط با آخرین وضعیت ایستگاههای دوچرخه مشهد اظهار داشت: در ارتباط با ایستگاههای دوچرخه سواری قراردادی منعقد شده و قرار بر کسب درآمد از این بخش شده بود، قرار بر همکاری بخش خصوصی و شهرداری بود به این شکل که بخش خصوصی نسبت به تأمین دوچرخهها اقدام و تابلوهای تبلیغاتی خود را بالای ایستگاهها نصب کند.
وی تصریح کرد: موافقت با اجرای این برنامه در سالهای گذشته انجام شد و نسبت به تحقق این امر اقدام کردیم اما پس از مدتی با مشکلات متعددی روبهرو شدیم که این موانع اجازه راهاندازی ایستگاه دوچرخهسواری را نداد، در هر صورت در این زمینه مجدداً پیگیریهای لازم انجام میشود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهر مشهد خاطرنشان کرد: از دلایل عدم راهاندازی موفقیتآمیز ایستگاههای دوچرخهسواری میتوان به مناسب نبودن دوچرخهها، عدم استقبال عموم، قیمتهای بالای دوچرخهها، نامطلوب بودن فضای تبلیغاتی آن و نظایر این موارد اشاره کرد که در صدد برطرفسازی این مشکلات هستیم.
کاظمی تصریح کرد: در ابتدای راهاندازی، شهرداری در ارتباط با برنامه بخش خصوصی اعتراض داشت و بخش خصوصی نیز از تکالیف شهرداری در مورد این ایستگاهها ناراضی بود، به همین دلیل قرار بر برگزاری جلسات برای رسیدن به توافق کامل شد.
وی بیان کرد: پس از تشکیل پرونده توسط دادگستری، موضوع ایستگاههای دوچرخه مشهد در حال حاضر در مراجع قضایی مطرح است، در حال حاضر در ارتباط با این موضوع جلسات متعدد برگزار شده و شهرداری پیگیر این مسئله است.
کاظمی عنوان کرد: نکته دیگر تأمین زیرساختهای دوچرخهسواری است، اولویت نخست ما متصل کردن ایستگاههای دوچرخهسواری به یکدیگر است، ۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در مشهد وجود دارد که باید این مسیرها را بهسازی کنیم.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما